Biblioteca Prof. Dr. Federico Hirschmann

Ensayos sobre Pricing en PDF, para leer en línea o descargar

Biblioteca Pricing Prof. Dr. Federico Hirschmann
Cód. Título
2017-01 Pricing Playbook for Emerging Markets. Autores varios. BCG.
2016-01 Lessons from Latin America's leading consumer-goods companies. McKinsey.
2015-07 Un estudio de precios de sexo en Nueva York. NYC Consumer Affairs.
2015-06 Los ejecutivos de marketing no saben gestionar los precios. César Pérez Carballada.
2015-05 Di tu precio. Realmente. Michael Blanding.
2015-04 Transformed by the Power of Pricing. Rich Hutchinson y otros autores.
2015-03 Is the food really better at expensive restaurants? Alice G. Walton.
2015-02 A cheat sheet on lower oil prices. Scott Nyquist.
2015-01 Turning Pricing power into profit. Varios.
2014-02 Uso de datos grandes para tomar mejores decisiones sobre precios. Baker, W., Kiewell, D., Winkler, G.
2014-01 La cuota o el tamaño de mercado. Pérez Caraballada, C.
2013-06 The secret of shopping. Merrick, A., Lambert, E.
2013-05 Five star pricing. Magliaras, C.
2013-04 The key to higher profits. Tacke, G.
2013-03 The science of pricing (infographic). D'Andrea, M.
2013-02 Ultimate Value Based Pricing Strategy Guide. Price Intelligently.
2013-01 Psychological Pricing. Price Intelligently.
2012-15 La relación entre los supermercados y los proveedores. ¿Cuáles son las consecuencias para los consumidores? Consumers International.
2012-14 La gestión del precio óptimo. Dauss, P.
2012-13 Does a low price mean good value? Varios.
2012-12 Estrategias de precios y promociones en Europa. Simphony Iri Group.
2012-11 Designing products for value. Varios.
2012-10 Pricing básico para pymes. Fernández, A.
2012-09 Modelo de fijación de precios de productos y servicios bancarios. Galatas, J.
2012-08 Precio óptimo de mayor aceptación. Fernández, A.
2012-07 El modelo de la disminución constante de descuentos. Portafolio, C.
2012-06 Better by the bundle. Gerdeman, D.
2012-05 Estudio mundial de pricing. Simon Kucher.
2012-04 II Estudios de gestión de precios en retail. Simon Kucher.
2012-03 When more is less. Varios.
2012-02 La psicología de los descuentos de precio 2. Pérez Carballada, C.
2012-01 La psicología de los descuentos de precio 1. Pérez Carballada, C.
2011-05 Paradigmas populares de precios. Adams, S.
2010-09 Badge value. Panos, A.
2010-08 Building a better pricing infrastructure. Varios.
2010-07 Participación de los costos en la determinación de los precios. Farre, D.
2010-06 Do you have a long term pricing strategy? Zawada, C.
2010-05 The big mac index. Economist, T.
2010-04 Strategic pricing in european hotels. Canina, L.
2010-03 ¿De precios redondos a precios cuadrados? Daus, P.
2010-02 Ending a price promotion. Tsiros, M.
2010-01 Precios de referencias. Díaz, I.
2009-07 Pricing Senitive Meter. Gomez, J.
2009-06 How about free? Wharton, U.
2009-05 Estudio europeo de pricing 2009. Simon Kucher.
2009-04 Volumen y margen en tiempos de crisis. Krhon, F.
2009-03 Crisis pricing for dowturn and after. Duranton, S.
2009-02 Descuento sin ton ni son. Krohn y Dauss.
2009-01 Restaurant pricing. Vallsmadella, J.
2008-03 Qué es la velocidad de circulación del dinero. Pampillón, R.
2008-02 What should we charge, setting price? Farace, V.
2008-01 Upend the dowturn with strategic pricing. Varios.
2007-01 El origen del valor y los precios. Libertad: un sistema de fronteras móviles. Arenz, E.
2006-04 Discriminación de precios. Ingenieriacomercial.com
2006-03 Incomplex alternatives to mix bundling. Varios.
2006-02 Fijación de precios. Angulo, C.
2006-01 Ventas en lote y anudadas. Fabra, N.
2005-02 Estudios de elasticidades en servicios de telecomunicaciones. CRT.
2005-01 Bundling en promociones para la distribucion de combustibles. Ferrer, J.
2003-10 Pricing de nuevos productos. Marn, M., Roegner, E., y Zawada, C.
2003-09 Pricing Myopia. Autores varios.
2003-08 Pricing New Products. Marn, M., Roegner, E., Zawada, C.
2003-07 The strategy of bundling. Nalebuff, B.
2003-06 Price sensitive meter. Westendorp, V.
2003-05 The power of pricing. Marn, M.
2003-04 Effects of $ 9 price endings. Anderson, E.
2003-03 Competing in a value driven world. Varios.
2003-02 Bundling tying and portfolio effects. Nalebuff, B.
2003-01 In praise of honest pricing. Nalebuff, B.
2002-02 The Untapped Power of Pricing. The Boston Consulting Group.
2002-01 Porque las respuestas a las promociones. Sanjay, K.
2001-03 Impact of bundling of telecommunications services on consumers industry and competition. Papandrea, F.
2001-02 Are sale signs less effective when more products have them. Anderson, E.
2001-01 Your brain in Walt Mart. Thomas, M.
2000-01 Improving gross margin. Karmak, C.
1999-02 Variable price coke machine being tested. Hays, C.
1999-01 Bundling information goods. Varios.
1997-02 Why are so many goods priced to end in nine? And why practice hurts the producers. Basu, K.
1997-01 Setting value not price. Marn, M.
1994-01 Casos de determinación de precios óptimos basados en el modelo simplificado. Varios.
1993-01 Price wars. Marn, M.
1992-02 Marketing el precio como sinónimo de calidad. Sánchez, J. L.
1992-01 The discounting of discounts and promotions thresholds. Gupta, S.
1991-01 Bundling. Varios.
1988-02 Seller Pricing Strategies: A Buyer's Perspective. Lamm, D.
1988-01 Consumer perceptions of price quality and value. Zeithaml, A.
1986-02 Price and advertising signans. Milgrom, P.
1986-01 El origen del valor y los precios. Arenz, E.
1981-01 Commodity bundling. Schmalensee, R.
1952-01 El modelo de Steiner. Steiner, P.